Skriv din beskrivning här!

David Copperfield.

Har ni hört talas om boken/serien David Copperfield?

Här om kvällen så visade pappa mig den eftersom den går i fyra delar på svtplay just nu.
Tyckte att den verkade tråkig men har faktiskt fastnat för den. 
Det finns många olika filmer baserade på boken som jag sa till min pappa att jag ville läsa.
Och vet ni vad mamma och pappa kom hem med? haha en av Charles Dickens mångaa klassiker.
Blev glad över att dom valt boken på engelska, usch kan inte läsa en svensk bok som jag vet varit på något annat språk innan. Blir så dåligt. 
 
Känner att jag sakta men säkert börjar bli värsta bokälskaren.Vad händer? haha
 
           
Boken på 877 sidor handlar om pojken David Copperfield som lever ensam men lycklig med sin mor.
Men efter en tid så gifter sig David's moder med en hemsk man. (utspelar sig förr i tiden)
Mr. Murdstone som han heter är mycket sträng och misshandlar David. 
Han skickar iväg David på en mycket sträng skola i London.
När modern dör struntar han fullständigt i David och låter honom klara sig på egen hand ute på London's gator.
Helt fantastisk historia måste jag faktiskt tillägga, hehe. 
 
 
 


Kanske man skulle ta och läsa någon gån

2014-01-03 · 22:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback